måndag 6 februari 2012

För kärlekens skull

Jag kan erkänna när jag är dum, när känslorna drar iväg med mig eller när jag gör eller säger saker utan att tänka efter före. Och därför tror jag att han köper det. För att jag erkänner mig skyldig men ber honom förstå och han gör ju oftast det. Det känns skönt. Att vi kan prata och sen känns liksom allt bra igen. Och jag är så tacksam för att han står ut och förstår. Precis som jag står ut och förstår.

Och det är mest DET vi pratar om idag på mitt näst sista möte hos min psykolog. Vi har inte träffats sen i november precis när jag fått näsan över vattenytan igen. Jag har liksom velat dra ut på det där mötet för att ha så mycket som möjligt att prata om, och för att jag ska må så pass bra så att när det är dags för det där sista mötet så ska det kännas okej att klippa det bandet. Och idag handlar det alltså mest om kärleken och det där med mitt bekräftelsebehov. Det där som gör att mina känslor drar iväg och gör mig sådär dum och irrationell. Och jag berättar om min rädsla för att han inte ska stå ut eller att jag ska skrämma iväg honom med mina känslomässiga krav på bekräftelse. Men det kanske är som hon säger, att han inte verkar vara så lättskrämd. Han står ganska stadigt och någonstans känner jag att har vi klarat av den här orkanen som vi gått igenom så klarar vi nog av de där småstormarna. Om det så handlar om mitt bekräftelsebehov, min obefogade svartsjuka eller rädslan över att inte vara tillräckligt älskad eller oron för att bli lämnad.

Och jag tror han försöker blidka mig lite och kompensera mig för min saknad och längtan genom att föreslå en tripp till huvudstaden med hotellnatt och middag. Sen att det råkar vara en hockeymatch mellan Sverige och Ryssland är ju liksom bara ett tillfälligt sammanträffande. Tycker jag om hockey? Nä, klart jag inte gör. Ser jag fram emot det? Klart jag gör!! Jag går mer än gärna på hockey med killen som kommer vara snyggast i hela Globen. Han står ju ut med mig för kärlekens skull. Så självklart går jag på hockey med honom av samma anledning... för kärlekens skull!

2 kommentarer:

Pinglan sa...

Han låter för underbar för att vara sann! Vart hittade du honom?? Jag vill också ha en sån!

Pettiwoman sa...

OJ, hahaha hoppas han inte läser det där för då blir han nog hemsk att ha att göra med.

Och njaa... nog är han underbar alltid men jag väljer ju såklart att aldrig hänga ut honom för de mindre bra sakerna ;)

Men vem är perfekt. Han står ju ut med mig så jag står mer än gärna ut med honom =)