söndag 29 april 2012

Helghändelser

Fredagen tillbringas i en reception och jag kommer på hur mycket jag älskar människor. Alla de slag. Jag njuter av att få vara bland de som får mig att må bra och det behöver inte vara de jag känner. Där jag står och svarar i telefon och ler mot de som kommer in genom dörren slår mig tanken att det är bara det jag behöver. Att bara få vara bland massa människor. Jag glömmer allt annat runtomkring då och mår bra bara jag får vara där. Det är då jag trivs och mår som bäst. Bland människor. Då spelar det ingen roll att mitt tak bara några timmar tidigare rasade in. Ja bokstavligt talat och inte metaforiskt. När jag är bland de där människorna i den där receptionen  kan jag berätta om det där och jag skrattar.

Lördagen tillbringas på marknad med korv och bröd, kaffe på mysig veranda och solen lyser hela dan. Jag klär mig i klänning, sätter håret i svans och målar mina kinder och tar mig iväg till en lokal. Det dansas iransk dans på led och det är jag som håller i servetten. Vi skålar i alkoholfira drinkar, tittar på folk och bara ler. Det blir en tidig kväll för söndagen kallar med sitt. Men först ett nattligt samtal...

Söndagen tillbringas med försäljning på loppis och vi försöker så gott det går att hålla i de införtjänade slantana. Vi dricker kaffe och the, äter mazarin och kakor med sylt, bara skrattar och ler. En klänning med vita knappar och ett par svarvita skor får följa med hem. Och ute skiner solen men vi njuter mest inomhus.

Nu gör vi som vi brukar... tillbringar tiden ihop men ändå isär. Med en varsin dator i knät och smattrande fingrar men när det är vi krävs inte mer än så.

Och vad har ni gjort av eran helg?

1 kommentar:

Biffen sa...

Hej vännen du verkar ha fullt upp, här har det inte hänt ingenting jag har inte lust med nånting vill bara att dagarna ska flyta på så obemärkt som möjligt. Ha en trevlig Valborg
vännen.
Kram Biffen