onsdag 18 april 2012

Barnpassning o onsdagsvin

Jag är tjugo minuter för tidig till vårt möte men jag är allt för ivrig för att vänta längre. Hon bjuder in mig till sitt kontor och orden hon sen säger värmer mig långt in i själen. Det handlar om min prestation i söndags inför de där kritiska ögonen. Hon säger jag var duktig. Och nu ska jag skryta om mig själv... ja det ska jag minsann göra för det är jag faktiskt värd. Hon sa ordagrant att ; Du är nästan för duktig för oss!! Och vi vill gärna lära känna dig mera. Så det så!! I vilket fall innebär det här att jag numera ska jobba som värd på Friskis och komma in i gänget. lära mig alla rutiner och visa att jag är en person att lita på. SEN ska jag få börja instruera. Och jag har full respekt för att de vill känna mig på pulsen lite. Så till hösten är jag nog redo för att börja köra klasser. Då har jag fått upp min kondis också för numera får jag träna gratis. TJOHOOOOO vad bra det känns.

Idag passade jag också Lilla söt för första gången själv. Hon och jag hade det riktigt bra så det måste ju betyda att jag inte är helt hopplös med barn. Hon grät inte en enda gång och när pappa Mattias kom hem mötte hon honom skrattandes i hallen. Så han vågar nog lämna henne till mig flera gånger.

Nu ligger jag och Cicci i en varsin soffa hos mig med våra datorer på magen och våra hundar snusandes i närheten. Vi har delat en pizza och en flaska vin. Vi ser på tv:n och blir sentimentala men skrattar lika fort igen. Våra mobiler plingar ikapp och vi fnissar åt virituella pussar. Sånt där som är lite plåster på såren ni vet.

Håll tummarna nu i morgon för då är det intervju för nästa butikschefsjobb. För vilken butik säger jag inte men jag kan säga att de säljer något som står mig väldigt varmt om hjärtat.

Kram och vinpussar!



2 kommentarer:

Pinglan sa...

Vad kul!! Lycka till!!

Pettiwoman sa...

Ja du är väl också Friskisvärd =)

Kram