torsdag 5 april 2012

Vemodet och kärleken till en tjocktv

De som jobbar idag tampas med trevliga problem som att ska de jobba halvdag eller heldag. Själv har jag inte de problemen och ja... det tär mer och mer på mig. Alla dagar ser likadana ut numera och tro inte man får mera gjort för att man har mer tid. Tvärtom. Jag sitter fast. Framför min tjocktv. JA, jag har fortfarande en fet tv men den fungerar alldeles utmärkt för mitt slötittande. Jag älskar min tjocktv!!

Vissa dagar är energin mindre än någonsin. Kanske jag kan skylla på mens just nu. Kanske jag kan skylla på att jag väntar på besked om jobb som drar ut på tiden. Eller så är det bara så att vemodet lyckas slå sina vassa klor i mig ibland. Jag försöker se framåt hela tiden för jag vet att jag inte kan sakna det jag inte haft. Men bilden av vad jag så gärna ville ha visar sig för mitt inre ibland starkare och ibland nästan inte alls.

Idag är vemodet lite tyngre att bära...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjocktv is The shit!! Kram

Pettiwoman sa...

Yes it is =)