söndag 22 april 2012

Drömmar o hundmys

Ibland är nätterna så klara. Drömmarna så tydliga att känslan sitter kvar långt efter att man vaknat. Igår morse vaknade jag med väldigt blandade känslor i mitt bröst. Det märks att jag bär längtan och saknad i min kropp för drömmarna handlar om kärlek och närhet av alla de slag. Ett ex jag lämnade för länge sen var tillbaka och vi försökte igen. Han betydde mycket för mig och finns fortfarande kvar i bakgrunden och hör av sig ibland. Han är numera lycklig och har det bra och jag unnar honom det. Och känslan är nog mer att jag står kvar på samma plats utan någon som håller mig kär. Men i drömmen var det vi igen och känslan var så skön. Att få vara älskad och tryggheten i det. Jag vet ju att det inte var honom drömmen handlade om utan mitt ensamma hjärta.

Och jag drömde om närhet och passion. Med någon som fanns där länge vid min sida men inte riktigt ändå. Han vars namn min hund nästan har. Han fick mitt hjärta och jag hans kropp och det var där vi var igen. Och jag vet ju att det inte var om honom drömmen handlade utan om det jag saknar. Och jag vet inte. Kanske är det ödets ironi att han förra helgen flyttade in i mitt hus två trappor bort. Hade det varit för några år sen hade jag svävat i det blå. Nu skrattar jag bara åt hur komiskt det egentligen är och ser honom som vilken granne som helst.

Jag låg mest i soffan och kände inte för någonting. Var nöjd med att bara mysa med två hundar på mitt bröst. Ville inget. Orkade inget. En sån där dag då allt känns lite tungt och trist. Men så ringer telefonen och ett par timmar senare står jag där i baren igen med ett påklistrat leende och blandar drinkar och tappar upp öl. Och efter många timmar där cyklar jag frusen hem. Får äntligen krypa ner och somna som ett barn.


2 kommentarer:

Pinglan sa...

Den där vita och tufsiga nosen är ju helt underbar! Saknar så mina föräldrars westie. Han hade en lika söt sådan! Kram

Pettiwoman sa...

Ja det är mysigt med de små luviga =)

Kram