söndag 4 mars 2012

Om att göra nytt till gammalt

Det är bara att erkänna. Jag är fast i shabby chic träsket och det är min mor som lurat in mig där och nu kan jag inte sluta. ALLT som kommer i min väg får ett gammalt slitet utseende. Jag hade redan innan en gammeldags inredning med mycket antika möbler men nu får allt en vit och sliten look. Det är ett konstigt fenomen det där med shabby chic. Först sliter man som ett djur för att måla det vitt och fint, sen sliter man som ett djur med att slita bort färgen igen. Men fint blir det. Fint som snus. (Nä älskling, jag är inget fan av ditt snus utan det är bara ett uttryck så inbilla dig inget)

Det är en del projekt kvar innan allt är klart men här ser ni ett litet smakprov på hur jag fixat till ett par tavlor. Detta är den ena av de och det är min fina tapet jag ramat in till sovrummet och det ska bli en till. De passar superbra till en annan stor tavla jag ändrat som sitter ovanför sängen men den kan ni får kika på sen.


Visst är väl sånt här pyssel terapi för själen!

5 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Fint det blev!!! Ja tänka sig vad man sliter och har sig, men det lönar sig ju i slutänden för det blir så himla bra! Det är så roligt att man kan förvandla saker och ting på ett så enkelt sätt och tingen blir som nya! De får härligt personlig charm och karaktär och sen är det ju alltid roligt att man har gjort det själv :-)

Jag håller med dig, att måla och pyssla är verkligen ljuvlig terapi. Man glömmer allt annat för en stund och bara går in i nuet och njuter av det som sker här och nu :)

Pettiwoman sa...

Precis. Och jag får passa på nu innan jag har jobb igen för då finns ju inte så mycket tid som nu =)

Kram

Levindas Värld sa...

Ja precis, man får passa på när man är ledig :) Förresten, jag skulle ju fråga hur det gått med jobbet du sökte, har du fått det??

Pettiwoman sa...

Har inte fått besked ännu =(
Hoppas på att få veta nästa vecka om jag kommit vidare till omgång två... typ!

Anonym sa...

Superfint gumman! Du är så duktig med sånt där. Önskar jag med kunde fixa!