söndag 18 mars 2012

Jag är så full av saker jag skulle vilja ventilera, frågor jag skulle vilja ställa här för att få bekräftat att inte är det väl mig det är fel på. Saker jag skulle behöva höra att nej Petra, du har helt rätt att känna som du gör eller det är inte alls konstigt att du är ledsen, förvirrad och arg. Men jag kan inte för jag vill inte hänga ut någon...

Fast med tanke på att jag själv blivit uthängd av den jag litade på mest så funderar jag på varför jag ska vara så förstående och finkänslig.

Jag förstår ärligt talat ingenting längre och jag vet inte ens om jag orkar strida mer för hur jag känner eller för hur jag vill ha det.

Det enda jag känner är i alla fall att det här kan inte vara kärlek. Det är väl inte så här det ska vara...

7 kommentarer:

Lady Insanity sa...

Jag vet inte varifrån det där med Love Hurts kommer ifrån som vi tjejer tycks tro. Visst är det inte helt enkelt alla gånger, men det ska inte göra så ont. Kärlek, den där riktiga sorten ska inte göra mer ont än gott på psyket. Det ska bara inte det. Men för att det ska fungera utan att den ena parten känner som du gör nu, så krävs det att båda kämpar och ger lika mycket. Och jag är ledsen att säga det, men det verkar inte på långa vägar som att han är villig att "offra sig lika mycket som du"

Och nej jag vet att det inte hjälper att höra från någon annan, men jag säger det ändå, Du förtjänar bra mycket mer än så!

Notloveliest sa...

Men oj.. Tror du kanske behöver jobba lite mer på din självkänsla så du inte behöver ha dessa osäkra och negativa tankar! Men kanske är det inte den rätta som får dig att känna dig såhär.. Hoppas det ordnar upp sig. Kram

Christel sa...

Rent spontant vill jag säga att du ska vända dig om och gå. Att han verkar göra stor skada på din själ. Men jag saknar nog rätten att säga så för jag känner inte dig mer än genom dina texter, och jag känner inte honom mer än genom dina ord. Men jag har följt ditt liv ganska länge nu och jag har sett den resan som du har gjort, och hos mig finns inga tvivel om att du är en jäkligt stark kvinna. En kvinna som vet vad hon är värd och som inte nöjer sig med mindre.

Jag tolkar dina ord idag som att du står vid ett vägskäl. Som att du har insett att du inte är helt nöjd med den kärlek som du får, eller kanske snarare inte får. Jag hoppas att du lyssnar på hjärtat och magkänslan och gör det som du i längden mår bäst av, även om det kanske gör ont just nu.

Massa kramar.

Pettiwoman sa...

Ni skriver så fina och kloka ord. Det värmer att människor jag inte känner lägger ner tid på att ge mig stöd och kloka råd.

Det är en lång väg kvar att vandra. Många svåra beslut att ta. Och just nu vet jag inte svaret utan söker de hos honom. Och ja.... han svarar just nu och vi pratar för första gången om sånt vi inte rört innan.

Om framtiden vet jag ingenting. Bara att jag nog inte är beredd att sluta strida ännu.

Tack snälla för era fina ord!

Massa kramar!

Max sa...

Det finns lika sätt att eskriva saker.. vissa fulare än andra.

Ett ganska fult sätt att beskriva ett förhållande är att det handlar om ett ömsesidigt utnyttjande.

Ska man ta denna beskrivning så:
- Känns det ok för dig att ställa upp på att bli utnyttjad på de sätt han vill dra nytta av dig?

- Känner du att du får vara egoistisk och dra nytta av honom på de sätt du vill?

Om svaret är ja på båda har ni nog en balans... är svaret nej på någon av dem tror jag det är något som måste fixas för att det ska funka.

Pettiwoman sa...

Mitt svar är nej på båda frågorna=(

Max sa...

Det man gärna glömmer är att man främst är i ett förhållande av egoistiska skäl.
Enligt mig är det dumt att stanna kvar i ett förhållande man inte mår bra av om det enda försvar man har är att den andre i förhållandet mår bra av det... I längden kommer det inte funka, så då kan man lika gärna "skära snabbt och hårt" så det blir ett snitt som läker bra istället för att låta det ligga och skava. :-P

Å andra sidan... Lyssnar du på vad jag säger ska du nog veta att jag är rätt rejält överförsiktig vad gäller att binda mig... Så du ska nog ta det jag säger med en nypa salt.