onsdag 28 mars 2012

Change

Det kommer kanske bli tyst lite här inne. Inte för att jag vill för orden har ju alltid varit viktiga för mig. Men ibland måste man känna efter vad som är viktigast. Och jag behöver också inse att jag inte är felfri. Inse att jag kanske behöver förändras. Mogna skulle min mamma säga. Och ja.. jag tror jag behöver mogna för andras skull också. Jag vill det. Det finns inget jag vill så mycket än att förändra saker med mig själv. Inte bara för andras skull utan även för min egen.

Jag har varit själv så länge, inte behövt ta hänsyn. Jag gör som jag vill, tänker som jag vill och tycker som jag vill men nu är det kanske dags att förstå att jag inte längre bara kan köra mitt eget race.

Mina ord kanske inte längre kommer att se ut som de gjort. Större hänsyn måste tas. Mer plats för privathet. Det har ju varit det som skiljt mig från andra. Min öppenhet utan att vara anonym och det är okej om man bara har sig själv att tänka på. Jag har inte det längre... eller kanske det är för sent.

Jag vill förändra. Jag vill ändra. Jag vill så gärna...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är inte lätt!!