tisdag 6 mars 2012

Note to myself...

Självinsikt är bra. Men inte mindre jobbigt för det. Enda fördelen är att när du är medveten om dina brister har du en möjlighet att göra något åt de.
Enkelt?
Nej!!
Nödvändigt?
Ja!!

Annars då? Jodå.. jag har fått ett extrajobb. Att servera några kvällar i veckan är bättre än inget jobb alls just nu så jag tar tacksamt emot de timmar jag kommer att få.

Mer då? Tja... haft trevligt besök av snälla och goa Anna som kom med små söta hembakta bullar. Tack söta du vännen för att du tröstade och peppade när jag behövde.

Nu då? Jovars... tappade lite fart i kväll och drog något gammalt över mig... eller ja... täcket i alla fall för ibland är det bra att sova bort störande tankar. Jag sov tyvärr bort halva kvällen och nu är det snart läggdags igen.

I morgon är en annan dag och då tar vi igen det vi missade idag...

2 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Hej gumman! Sova bort halva dagar kan man få göra ibland, det kommer alltid nya :-) Ibland behöver man få avbryta känslor när det blir för mycket och man inte riktit kan eller vill ta in dem just då.. Kan man då ta en tupplur och vila kropp och sjläl låter det som en bra lösning!

Hoppas du får ett supermysigt uppvaknande idag och att denna dag känns lite lättare samt gladare :-)

Håller med dig där om självinsikten, det är bra att man vet om den och kan förstå, men det är banne mig inte lätt alla gånger :-)

Massor av Kramar!!

Pettiwoman sa...

Du är så klok du vännen. Och ja det var skönt att få sova bort lite överflödiga känslor.
Idag är en bra dag =)

Massa kramar!