lördag 3 mars 2012

Åhh så fint!


Det pysslas, målas och fixas för fullt i mitt hem och det mesta fixar jag bra själv. Men tapetsera har jag aldrig gjort så idag var snälla Azita och hjälpte mig med det. Och gud så nöjd jag blev. Hittade en tapet som verkligen passade in med alla de gamla möblerna. Fin gammal snirklig text på. Så jag bjuder på en liten bild på min lilla läshörna som nu är klar. Den gamla slitna fåtöljen som jag målade om. Det fina pelarbordet som min vän Cicci har fixat i sin lilla butik. Den hittar ni HÄR. Och visst är den snygg tapeten!?

Nu blir det pizza, vin och melodifestivalen hade jag tänkt. Och lite choklad får det bli också för jag har mens och då finns det ingen hejd på hur mycket choklad jag vill äta.

Ha en mysig lördag nu!

4 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Nämen, ser inte ut som om min kommentar kommit med som jag skrev igår, testar igen!

Ville bara säga att det blev en himla fin hörna där! Nu vill man ju komma å mysa :-) Tänk att sitta där och babbla massa tjejsnack och smutta vin...hihi! Det där har du gjort bra!

Tänk vad mycket man kan själva bara man ger sig på att våga prova och testa sig fram. Och med vänner i sin närhet känns det som att man klarar allt!

Min mamma och jag körde hem min öppna spis samt mammas nya soffor igår, vem behöver karlar liksom...haha! Tjejer kan!

Ha det gott vännen!!

Pettiwoman sa...

Jodå vännen den var här men jag ville vänta med att publicera den till jag hade tid att svara =)
Har ju haft fullt upp med allt måleri och sliperi men nu är det lite paus en stund.

Massa kramar sötis!!

Levindas Värld sa...

Aha den fanns där bara att du satt och sög lite på karamellen en stund :-)

Va duktig du är som slipar också innan du målar. Jag skulle egentligen ha slipat lite på mina stolar men jag tog den snabba vägen och påbörjade målningen på en gång istället...hihi! Får väl se hur snabbt det nöts bort eller om det håller bra ändå :-)

Pettiwoman sa...

Nää jag slipar inte innan. Jag fuskar också utan slipar bara fram det där nötta =)