torsdag 14 juni 2012

Om måsten och längtan

Jag har slarvat i veckan med träningen. Inte gjort de där måstena hemma som väntar. Har haft en trötthet i min kropp som liksom förlamat. Är det vädret tro? Var är sommaren? Den som borde vara i full gång nu. Men det gör inget. Jag lämnar det dåliga samvetet och tänker att jag är bra ändå. Det finns tid.

Jag njuter mest bara. Inte ens min fruktansvärt dåliga ekonomi kan sänka mig just nu. Och framför allt låter jag mig inte sänkas av det där som mina inlägg handlat en del om. Skitpratet. För jag mår bra. Känner mig lugn och trygg. Kärleksfull. Ja... full av kärlek.

Jag saknar honom. Har fått längta i en vecka nu men numera är det ingen besvärlig längtan utan bara den där härliga som fyller bröstet med mjukhet. Men i kväll får jag somna i hans famn igen. Och kanske jag tar tag i de där måstena idag och även ger mig iväg och träna. 

Ja så får det bli. Så får belöningen för mödan bli hans famn i kväll. 

Inga kommentarer: