söndag 24 juni 2012

Att blogga ideellt

Sitter i receptionen, ler och säger vänligt hej. Dricker kaffe och äter en fetaostmuffins. Jag hinner titta runt på tradera och så säger jag hej lite till. Jag blir lite avundsjuk på de som kommer in och får bita tag i träningen. De går rosiga härifrån och mår säkert så mycket bättre än när de kom. Och jag får liksom bara titta på. Men jag gillar de här stunderna av ideellt arbete. Det sociala. Att göra nytta och få tiden att gå på ett så mycket bättre sätt än att bara ligga hemma i soffan.

Och jag längtar bara mer och mer. Till den dagen då jag får kliva in innanför dessa dörrarna och hålla mina egna klasser. Jag längtar efter att få kliva in i en av de stora salarna, få sätta på musiken och få dela den där glädjen med mina deltagare. Snart... snart!

Så länge sitter jag här bakom receptionen och hälsar glatt på alla de som kommer för just den där glädjen. Tränigsglädjen...

Nu ska jag gå och tömma lite papperskorgar och så säga lite mer hej förstås!

2 kommentarer:

Kramaren sa...

så här från den helt oträniga delen
av samtiden kommer ett:
Hej!

Pettiwoman sa...

Du kan väl komma och vara med vännen =)

Kram och hej förstås!