lördag 9 juni 2012

Jag som ALDRIG skulle...

... ta på mig ett par pilotbrillor. Det var det första jag sa när jag började i optikerbutiken och precis varenda människa som kom in ville beställa sådana. Jag vek ner mig redan efter någon månad och köpte mina första pilot men det var ju solbrillor så då räknades det liksom inte. Och nu... ja nu sitter jag där med de största pilotbrillor man kan tänka sig. Jävla tönt jag är...

Jag sa samma sak om en del känslor för några år sen. Att jag absolut inte skulle tillåta mig att känna så igen. Pilotbrillorna kunde jag valt att inte använda... men vissa saker styr man inte över. Som sina känslor. Han sa nån gång att han inte VILL att jag ska känna så. Att jag inte BEHÖVER känna så och jag försökte förklara för honom att jag styr inte över det vilket han tydligen inte höll med om. Det är okej om det är befogat men svårare att bortförklara om det inte är det. Men vem bestämmer när det är befogat eller inte? Och jag skulle aldrig göra en stor sak av något som inte är befogat men önskar ändå förståelse.

Men OM det är befogat och jag INTE får förståelse???

Jag som aldrig skulle...

Inga kommentarer: