onsdag 27 juni 2012

Att njuta oavsett

Önskar jag kunde spara på tiden. Liksom lägga den på hög och inte förbruka den på det här intetsägande sättet. Att inte kunna njuta fullt ut även om varje dag numera är en glädje.
Vill njuta av sommaren. Den som liksom inte riktigt vill blomma ut. Och tiden går så fort. Snart finns det ingenting kvar och hösten är på väg.
Kanske spelar det ingen roll. Det kanske inte är typen av väder som ska avgöra hur man tar vara på tiden. Det bara känns så.

I morgon åker vi. Min älskade fina och jag. Och då vet jag att jag kommer att njuta. Oavsett väder. Flera timmar i bilen mil efter mil och så har vi ju tillbringat många stunder så jag vet att det inte blir några problem. Inte långtråkigt eller drygt. Inga frågor om när vi är framme. Bara njuta av att få vara nära. 

Många dagar i hop. Han och jag och familjen. Men det är i morgon. 
Nu ska jag först göra det bästa av den här dagen. Oavsett väder.

Hoppas ni får en fin dag!

Inga kommentarer: