fredag 8 juni 2012

Med sommaren som sällskap


Jag har tagit in syrener. Det känns liksom som riktig sommar då. Den där doften är underbar. Och idag kändes det äntligen som den kommit tillbaka. Den behövde kanske bara ta en liten paus. Så jag tog med mig sommaren och åkte till stallet och det är såna här dagar det är riktigt mysigt att vara där. Utanför stallet kryllade det av vinbärssnäckor i det höga gräset. När jag hade mockat ur all hästskit fick jag kryssa fram med skottkärran för att inte krossa de stackarna. Jag tog med mig sommaren hem också och lät den hålla mig sällskap medan jag åt min frukost på balkongen.

Sen följde den mig hela dagen. I genomskinlig klänning och sandaler med fjädrar på spatserade vi ihop på stan. Jag gjorde mina naglar sommarfina och hann att hälsa på hos både mina gamla kollegor och hos de som ska bli mina nya. 

Den ville inte riktigt lämna mig när det började bli kväll så den höll mig sällskap när jag tränade ute med Friskis. Den skänkte lite varma strålar så att jag fick energi att ta i lite extra och när jag blev för varm blåste den svala vindar i mitt ansikte. 

Så tack snälla sommaren för en fin dag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, syrener är så sommar!