måndag 4 juni 2012

Helgen i små meningar!

Regn. Regn. Regn. Äckliga maskar på blöt asfalt. Vin och tacos med min älskling. Jag får frukost på sängen. Tidig förmiddag och jag lämnar honom vid en dyblöt golfbana. Flera timmar senare hänger hans kläder på tork i restaurangen. Han i bara understället och ruffsigt hår. Sötaste finaste. Jag värmer mig med kaffe och hans varma läppar. Huvudvärk och Nutella ensam i min soffa. Somnar.

Tidig morgon och jag kryper ner under hans täcke. Myser. Kaffe i sängen och ett värmande bad. Bjuder finaste vännen på varm choklad. Köper jordgubbar. Han diskar och jag gör hemlagad pyttipanna. Vi skålar i söndagsvin och öppnar chokladkartongen från i jul. Närhet. Kärlek. Värme. Ömhet. Älskar honom så.

Det gör inte ont att säga hejdå. I morgon ses vi igen.

Inga kommentarer: