onsdag 13 juni 2012

I care, yes i DO

Jag må vara hur stark som helst och stå där med rak rygg. Men innerst inne kommer jag alltid att vara den där lilla flickan som bryr sig så fruktansvärt mycket om vad andra tycker och tänker. Jag må ha ett självförtroende som kan genomlysa allt det mörka och det är just det som kan få mig att stråla. Men mina strålar sticker ibland i andras ögon och det är då jag önskar mig lite mindre.

Jag må ha vassa armbågar men ödmjukheten är större än så. Och det där starka kan lätt bli skört och bräckligt. Så nog bryr jag mig allt om vad andra vet, tycker och tänker. Kanske därför små meningslösa saker blir viktigare än så. Att få ha ett möte där jag ska stå upp för mig själv. Förklara, försvara och stå för vem jag är. Men jag vill inte behöva BE om andras sympati. Vill inte BE om vad andra ska tycka om mig. Så jag kommer bara säga att sån här är jag. Antingen gillar du det eller ej. Men jag är JAG och så kommer det att förbli.

Och kanske det är därför andra små saker bli extra viktiga för mig. Som att min älskling och jag numera är officiellt ett par. På Facebook ni vet. Så fjantigt egentligen men så stort ändå. Litet för andra men viktigt för mig. Så det var med värme i hjärtat jag bekräftade hans förfrågan om att ha ett förhållande med mig. Nu ler den lilla flickan stort  =)

3 kommentarer:

Christel sa...

Åh, då är det ju på riktigt riktigt, om det finns på ansiktsboken liksom! ;-)

Arnie sa...

Va härligt. Det är ju faktiskt en stor bekräftelse. Mer officiellt än så blir det inte. Grattis o ha en underbar sommar. Kram

Pettiwoman sa...

Ja...så dumt egentligen men det som står på fejjan är ju liksom det som gäller =)

Kram på er!