måndag 11 juni 2012

FUCK OFF


Fuck off till Dig.
Ja just Du...
Du som är en av de där... skitpratarna.
Du vet säkert själv om du tillhör Dem.
Fuck off till den svenska jävla jantelagen.
Fuck off till den svenska avundsjukan.
Och Fuck off till missunnsamhet.
Fuck off till Dig som sprider osanningar och falska rykten.

Jag skulle kunna göra listan hur lång som helst men jag blir lätt illamående av att behöva yttra mig på det här sättet. Och det är sällan jag gör det. Men ibland... ibland får även jag nog.

Jag kan med handen på hjärtat säga flera saker om mig själv och några av de är att jag hatar skitprat. Jag ställer mig sällan bakom de som sysslar med sånt.
Jag kan med handen på hjärtat säga att jag sällan dömer människor utan att känna de. Jag ger alla en chans att få visa vem de är och jag tror inte illa om någon om jag inte själv fått bevisat att det skulle vara så.
För jag vet hur det är att sitta på de dömdas bänk.
Allt för ofta...

Jag är en väldigt open minded människa utan förutfattade meningar.
 Och framför allt känner jag mig inte hotad av att andra tar plats eller sticker ut utan snarare ser upp till de som vågar vara annorlunda och har en egen stil.

Så varför... varför ska jag med jämna mellanrum behöva stöta på det där?
Skitpratet. Spridandet av elaka och falska rykten.
Elaka tungor som skvallrar om de mest otroliga historier.

Vad vill man med det?
Vad vinner man?
Varför gör man så?

JAG är den JAG är!
Jag kommer att fortsätta med det.
Du kommer aldrig få mig att be om ursäkt för det.
Jag kommer ALDRIG förminska mig själv.

Jag skäms inte för VEM jag är.
Jag är rak i ryggen och står för DEN jag är.
Jag tar för mig.
Jag syns.
Jag hörs.
Jag är orädd.
Jag VILL och jag KAN.
Men jag kommer ALDRIG att be om ursäkt för det.

Så du... ju mer du försöker trycka ner ju större blir jag.
Ju mer du pratar, ju mer kommer jag bevisa dess motsats.
För ju mindre du försöker göra mig, ju mindre blir du själv.

Så varför kan inte såna som du/ni försöka er på att istället... 
...glädjas med andra/mig.
...visa ödmjukhet.
...sluta att döma.
OCH SLUTA PRATA SKIT!!!

Jag kommer aldrig att vänja mig vid det här men jag blir heller inte längre förvånad.
Jag blir ledsen men jag står med rak rygg.
Jag blir dömd men dömer inte tillbaks för jag vet...
...det är små och svaga människor som gör så här.

Så DU... jag kommer att fortsätta vara JAG.
Och jag är väldigt glad över att vara JAG.
Vet du varför?
Jag är stark och trygg nog i mig själv utan att behöva förminska andra människor.


"Det är så länge folk pratar om dig som du är intressant. 
Det är när de slutar prata om dig som du ska oroa dig"




3 kommentarer:

Anonym sa...

OJ, vilket inlägg! Jag säger bara en sak... WORD!!!

Anonym sa...

Petra du vet att det är du som är vinnare gumman och försätta och vara själv. älska dig <3

Tänkarsmurfen sa...

Du är så fantastisk som du är.