fredag 15 juni 2012

Hästar, Biskvier och en Sverigematch

Vi vaknar som vanligt innan klockan ringer. Som inbyggda censorer i våra trötta kroppar som känner av att vi har ont om tid. Bara för att få krypa tätt intill en sista timme innan det är dags att gå upp. Hans varma andedräkt mot min nacke och hans starka armar runt min kropp som drar mig tätt intill. Och sömndrucket önskar jag att vi fick ligga kvar sådär i armarna på varandra men han ska till jobbet och jag till stallet. Så en stund senare släpper jag av honom vid hans jobb och jag hämtar upp mitt stallsällskap. Och idag red jag för första gången på några veckor och jag frågar mig alltid varför jag inte gör det oftare när jag faktiskt kan ta en tur nästan när jag vill. Hästarna klättrar på över stock och sten och jag njuter av den varma solen och doften av skog och häst. Jag måste bli bättre på det där..



Utan att ha fått dagens morgonkaffe så sätter suget in fram emot lunch så i skitiga ridkläder beträder jag caféts uteservering med Cicci och våra små älsklingar. Ja... våra fyrbenta älsklingar alltså. Och hela morgonen har jag drömt om kaffe och en Biskvi så det är med glupsk aptit jag sätter tänderna i den tjocka smörkrämen och sköljer ner med stora klunkar varmt kaffe. 

Nu är det dags för att ladda inför kvällen för grillning och Sverigematch. Och det är lite för kallt för den fina bikinin jag fick av älsklingen så jag nöjer mig med Sverigetröja och keps. Ser fram emot älsklingens goda grillade kött och att få skåla i lite vin med våra vänner. Och så hoppas vi ju givetvis på vinst i kväll!

HEJA SVERIGE!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fin, rufsig hästapålle!! :)

Pettiwoman sa...

Ja visst är hon fin =)

Kram