onsdag 28 september 2011

Om samtal

Och så får jag den där tiden. Den jag kämpat för i flera månader nu. Den jag skulle behövt för flera månader sen när jag började kasa ner i det där svarta hålet jag befunnit mig i men nu tagit mig upp ifrån. Så det är med blandade känslor jag kommer att gå till mitt första samtal på fredag hos en riktig psykolog. En expert som kan erbjuda skräddasydda terapisamtal till små trasiga själar som jag. Men jag vet inte riktigt vad jag ska prata om. För just nu... är det ju liksom okej även om jag fortfarande kämpar ibland men inte mot de där skrämmande demonerna utan mer mot små troll.

Fast jag vet ju att när jag väl kommer sitta i den där stolen kommer säkert både känslor och tårar att välla över. Men vad är det egentligen jag ska prata om? Det som varit jobbigt? Mitt gråtande hjärta? Eller ska jag börja arbeta med det där tunga bagaget jag kånkar omkring på? För det som var aktuellt för några veckor sen är ju inte aktuellt nu. Det jag lider av just nu är väl inget man kan få hjälp med i terapi? Eller?

I vilket fall är jag glad att jag äntligen fått den där tiden och nu väntar 15 samtal där jag kan få vrida ur mig allt likt en disktrasa...

3 kommentarer:

M sa...

Jag går också till en terapeut, har gjort det tidigare men alltid slutat när jag mår ok igen. Den här gången har jag dock bestämt mig för att fortsätta trots att livet just nu är ok. Vill lära mig hur jag ska göra för att inte falla ner i det svarta igen, och också lära mig att inte analysera och oroa mig så mycket! Dessutom är det skönt att ha någon som lyssnar, man kan liksom samla på sig tankar som får komma ut där sen. Det jag vill ha sagt är mao att jag tror det är bra att prata med någon för att lära sig hantera framtiden på ett bättre sätt.:) Kram

Pettiwoman sa...

Det är precis så jag också känner :o)

Tack för att du delar med dig!

Kram

Cc79 sa...

GUD vad skönt, blir så glad av att läsa detta! Jag hoppas det ger dig minst lika mycket som det gett mig genom livet, alla har gott av lite samtalsterapi. Kram fining!!

/Cuinne (furysowworlove.wordpress.com)

(VARFÖR FATTAR JAG INTE hur man kommenterar från min nya blogg?? Aaaah...)