onsdag 14 september 2011

Bara en natt till...

... sen ska jag göra ett försök att vara hemma. Men vissa dagar finns oron där. Inte som förr men lite smygande. Ligger precis under huden. Bubblande och väntar på att få explodera men jag andas. Håller den i schack.

Han skrev ett mail i natt. Han skrev att jag verkade må bättre än han trodde. Klart jag gör. Klart jag verkar må bättre. För om jag övertygar alla omkring mig kan jag även övertyga mig själv. Psykologi kallas det. Men det betyder inte att det fortfarande inte är en kamp. Inte lika slitsam som innan men den pågår än.

Så jag behövde en natt till. I Azitas trygga borg. I hennes hem, i hennes säng, i hennes knä.

Men i morgon ska jag hem. För säkerhets skull ha jag bjudit hem Sebastian på filmkväll. Med hans sällskap känner jag mig lugn så det får liksom bli en mjukstart på ensamheten.

Så nu ska jag njuta av sista natten för denna gången i den här sköna sängen...

4 kommentarer:

anagoesbananas. sa...

En riktig bästa vän är få förunnat, tänk på det <3

Pettiwoman sa...

Ja jag är evigt tacksam ...

Anonym sa...

Det är lite lustigt det där, med att folk säger att man "verkar må bra". Mmm... Nog fan "verkar" man må bra. Men om de skulle vara där inne - där det är som jobbigast - i bara någon timme om kvällen när man mår som absolut sämst... Ja, då undrar jag vad de skulle säga.

Jag tror du och jag är ganska lika. Man kämpar på och vrider och vänder sig som en strumpa och ler och skrattar så att ingen ska märka. Men sen då?

En "vän" sa till mig en gång att det "alltid går så bra för mig". Joho du... jag ville fan bara grina. För inte en endaste djävla dag, inte för en endaste minut, har hon känt hur det känns att vara nere i ett svart hål.

Kanske är det just sådana ord, som får en att kämpa sig upp ur hålet? :)

Ok, nu svävade jag iväg som vanligt. Han sa ju så av omtanke. Men jag kopplade till mina egna erfarenheter av folk omkring mig när jag föll in i depression.

MEN GUD, SLUTA SKRIV!

Ok, kram, hej!

/Cuinne (som uppenbarligen har problem med att kommentera med wordpress... )

http://furysorrowlove.wordpress.com

Pettiwoman sa...

Hahaha sötnos :o)