tisdag 13 september 2011

Lost and find

Jag trodde inte för mitt liv när jag fixade till min älskade Kronancykel med alla fjärilar att någon skulle våga stjäla den men den sista idioten är inte född än. Så jag blev av med den i fredags utanför Azitas butik. Mitt på ljusa dan. Blev både arg och besviken eftersom det är FJÄRDE Kronancykeln jag blev av med. Så jag gjorde en polisanmälan på nätet igår och döm om min förvåning när telefonen ringer i morse och det är polisen. Det hade fått tips om att någon försökt sälja min cykel inne i en butik för 200 kr och givetvis blir personen misstänksam. Så där var min cykel nu! Gissa om jag blev glad.

Lika glad blev jag idag när jag gick till mitt stammisskomakeri där jag alltid lämnar in kläder som behöver lagas, tvättas eller skor som ska fixas. Kan säga att jag är välkänd där. Vilket var tur idag. För när jag kommer dit så visar det sig att DÄR är min älsklingskjol som jag letat som en galning efter men inte kunde fatta vart jag gjort av. Där har den hängt i månader färdiglagad för jag hade en svag aning om att jag hade spräckt den i rumpan. Gud så glad jag blev att åter få se det där kjoltyget.

Så... allt jag förlorar kommer tillbaka. Hoppas det gäller annat också...

Inga kommentarer: