fredag 23 september 2011

Jag älskar solen idag

(Gammal bild)
Regnet brukar vara min bästa vän. Jag vet inte varför det inte är så just idag. När det är en dag då regnet verkligen borde vara det jag vill ha närmast men det är solen jag njuter av. Solen värmer mitt nakna och bleka ansikte. Mina ögon behöver glansen för de känns alldeles livlösa och solen gör sitt bästa för att få de att skina. När jag sitter där vid vattnet, vid den forsande ån där jag brukar gå så känns det på nåt sätt bra. Lugnt. Jag kan le. Inte med ögonen men med munnen. Jag vill sitta kvar där länge med näsan i vädret. Bara få andas. Men verkligheten kallar. Och för en stund är det okej. Tack vare solen.

Idag älskar jag solen...

2 kommentarer:

Christel sa...

Jag skulle nog inte säga att dina ögon är livslösa. Tvärtom, faktiskt. Du ser ganska arg ut... Men fin, såklart. Alltid lika fin!

Pettiwoman sa...

Det är en gammal bild vännen...
Skulle aldrig visa mig som jag ser ut nu :o(

Tack ändå!

Kram