tisdag 13 september 2011

Min medicin

Jag saknar närhet, ömhet och varma händer över min hud. Därför har jag spenderat allt för mycket pengar på massage den senaste tiden. Men min kropp skriker efter den där lugnande känslan av händer som stryker olja över min spända kropp. Mjukar upp kropp och själ, får mig lugn och sprider en känsla av ro genom varenda liten fiber. Bara på en vecka har jag lagt mig på den där bänken tre gånger. En gång var det på en madrass på golvet. Underbar taimassage och jag är numera välkommen utan att boka tid utan de tar hand om mig direkt när jag kommer oavsett när. Första gången frågade de om jag hade ont någonstans. Bara här sa jag och tog mig för hjärtat. Och ja... det hjälper även mot den smärtan.

Jag har verkligen hittat min medicin... både för en orolig kropp och ett ömt hjärta!

5 kommentarer:

M sa...

Förstår dig, kroppen skriker verkligen efter närhet när man inte får det. Jag har aldrig testat massage, men ska göra det! Tack för tipset.:) (Jag skrev som Anonym för ett par dagar sen, det var jag som hade varit med om samma sak som dig, fast från andra sidan. Skriver som M fr.o.m. nu). Kram!

Tänkarsmurfen sa...

Vet alltför väl vad du menar om den där saknaden av ömhet och närhet.

Pettiwoman sa...

M du är mer än välkommen :-)

Sebastian, du får komma och massera mina fötter och pilla i mitt här näääär du vill ;-)

Kram på er!

Tänkarsmurfen sa...

Lova inte förmycket nu. ;-)

Pettiwoman sa...

Hahaha jooo det kan jag lova :o)
Inte direkt jobbigt för mig. Mer för dina stackars fingrar ;o)

Känner att mina fötter snart behöver lite massage :o)
Är han ledig eller?

Kram