onsdag 14 november 2012

Vinterförvaring

Jag har lagt undan sommaren nu. Burit ner den i källaren tillsammans med de där tunna jackorna som jag envisats med att ha på mig in i det sista. Som för att hålla kvar så länge det går. Vill inte släppa taget men nu är det dags. Istället hänger nu de tjockare tygerna på galgarna. Mina mjuka fina pälsar som väntar på att få omsluta mig i den frostiga kylan som envist börjar tränga sig på.

Just nu... bara just nu... skulle jag vilja lägga mig själv också på vinterförvaring. 
Bli framtagen lagom till våren...

2 kommentarer:

oskrivnablad sa...

Gå i ide vore inte så dumt :-) Jag ska också ta tag i de där tunna kläderna som stjäl plats i garderoben. Får kanske bli på lördag. Men idag hade vi +10 och då går det inte att ha vinterjacka :-)

Pettiwoman sa...

Verkar som årstiden just nu inte riktigt vet vilket ben den ska stå på =)

Kram