onsdag 21 november 2012

Idag fast för två år sen

Jag älskar ju som sagt att gå tillbaka i min gamla Pettiwomanblogg och läsa gamla inlägg. Kan bli både nostalgisk, glad och ibland lite vemodig. Idag läste jag inläggen jag skrev för exakt två år sen och hittade den här bilden som är tagen i min älskade tjänstebil som jag susade omkring i. Jag kan sakna det där jobbet otroligt mycket ibland och jag har nog insett att det är ett sånt jobb jag ska ha. Ett resande säljjobb där jag kan styra mig själv. Frihet under ansvar. Jag kan sakna hotellnätterna, den goda uppdukade frukosten men framför allt alla de härliga kundmötena. 

Tänker tillbaka på tiden då och hur annorlunda allt var. När jag och älsklingen bara var kollegor och inte hade en aning om att vi en dag skulle vara ett älskande par. Hade någon sagt det till mig när den här bilden togs hade jag nog bara skrattat åt tokeriet. 

Mycket saknar jag sen den tiden men jag minns hur jag längtade efter att ha någon och hur frustrerande det där ständiga jagandet var. Det är jag idag så fruktansvärt tacksam över att slippa.

Däremot tycker jag att jag var ganska så snygg då =)


Inga kommentarer: