söndag 11 november 2012

Om att vara kvinna

Den här tiden av månaden vill jag bara be mig själv att dra åt helvete. Ena minuten kryper det runt irritation i min kropp likt en berusad myrfarm och nästa minut vill jag bara lägga mig i fosterställning och gråta. Känslorna ligger utanpå kroppen och jag kan analysera sönder saker och ting till molekyler. Sen gör det absolut inte saken bättre att det precis varenda jävla månad dyker upp minst en stor varig och äcklig finne på utvalt bra ställe. Gärna på hakan eller mitt på näsan. Och lagom till jag lyckats utrota den jäveln med diverse starka doningar är det ny månad och NÄSTA dyker upp. I-lands problem jag vet men med PMS:en från helvetet blir en finne ett megaproblem. Det är då jag bara vill lägga mig i soffan med en sked och en stor burk Nutella. Men då lär jag väl få en hel arme av finnar att utrota istället...

Ibland är det jävligt jobbigt att vara kvinna!

Inga kommentarer: