tisdag 1 november 2011

Idag för ett år sen

Gör små besök på min gamla blogg och ibland ser jag tillbaka och läser vad jag gjorde idag för exakt ett år sen. Ibland skrattar jag, ibland blir jag smärtsamt påmind om något som gjorde ont men denna gången kunde jag bara konstatera att tankarna befann sig på nästan samma ställe som just nu. Bilden ovanför var den jag hade lagt ut och jag kan inte låta bli att fundera.... blir det aldrig min tur?

Jag skulle kunna göra ett långt inlägg om hur trött jag är på att ständigt hamna här. Hur jag funderar på hur många gånger ett hjärta orkar med att bli sårat och sviken. Men nej... jag orkar inte. För jag orkar inte se tillbaka på de senaste åren av krossade förhoppningar för det går inte att påverka det som varit. Och jag vet inte heller hur jag ska skydda mig i framtiden. Jag vet inte ens om jag vågar hoppas längre. För hur ska jag våga det?

Varje dag tar jag ett steg framåt. Men varje dag finns frågorna där jag inte vågar ställa men snart kanske även de bleknar och svaren inte spelar någon roll.

Jag hoppas att jag om ett år kan se tillbaka på det här blogginlägget med en annan känsla i mitt bröst. Att jag kanske då kan säga... tänk... allt blev ju bra till slut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om man alltid tänker som man alltid har tänkt och alltid gör som man alltid har gjort så kommer resultatet alltid bli som dom alltid har varit.

Pettiwoman sa...

Så sant så sant....

Anonym sa...

Hej!
Först måste jag säga att vilken underbar kommentar från anonym. Den är ju så klockren.

Sen håller jag med dig. Hur många gånger orkar hjärtat att bli krossat ???
Men precis som jag antar du är så vägrar jag ge upp tron på att finna den rätta. Att det finns ärlighet och trygghet på denna jorden.

Sen vill jag tipsa om en låt som betyder mycke för mig även om jag inte riktigt vet vad den betyder för mig. Eller vad den står för i mitt liv.

Men det är iaf. "Too much love will kill you" men Queen

Och det ligger nog ganska mycke i den låten för hur mitt liv har sett ut.
Kanske har jag älskat för mycke, kanske har jag gett för mycke,och tydligen så dödar det en varje gång.

Kramar Klasse

Fröken Svensson sa...

Styrkekram!!