onsdag 30 november 2011

Morgonljus

Det är något speciellt med ljuset tidigt på morgonen och jag njuter av solens strålar när jag tar de första staplande stegen på vår morgonpromenad. Och jag njuter av att jag kunnat somna och inte vakna allt för tidigt trots första natten på flera långa veckor utan sömntabletter. Och de där andra små vita pillren som varit min trygghet och de som hållt mig lugn får ligga kvar i kartongen. Lugnet finns där lite av sig själv och det är en skön känsla att kunna lite på min egen förmåga att styra mina känslor.

Dagarna är långa och för någon som mig som alltid annars är igång kan det vara frustrerande att inte ha ett jobb att fylla timmarna med. Jag vet att jag behöver det här. Vet att det är viktigt att jag bara ta en dag i taget och bli stark igen men jag vill nu, NU! Och felet med att ha för mycket tid är också att jag skjuter saker framför mig eftersom jag har all tid i världen till de där sakerna. Som att rensa ut garderoberna från alla kläder som är för stora och packa i kartonger och boka tid till loppis. Att städa i ordning och göra adventsfint. Att vika ihop tvätten som ligger kvar i de där IKEA-påsarna. Så idag får bli en av de där dagarna då jag egentligen kunde skjuta upp de där sakerna men faktiskt tar tag i det.

2 kommentarer:

Marie sa...

Du är bra och duktig. Jag lever i ett ständigt sånt liv "skjuta upp bara för att jag kan", dock har jag kört ett race varje dag denna veckan, så nu är man snart i fas igen :)

Pettiwoman sa...

Man gör så gott man kan :o)

Kram