fredag 25 november 2011

Incheckad

Trängs med alla människor som stressar fram precis som det ska vara i en storstad. Mitt psyke är inte riktigt redo för det så jag sköljer ner två lugnande tabletter med en kokt korv och apelsinmer. Sen sätter jag mig till rätta framför en spegel med avslöjande lampor och låter ett proffs förvandla mitt glåmiga och färglösa ansikte till något som jag blir ganska nöjd med. Dramatiska ögon och hyn är porslinslik.

Nu är jag incheckad på hotell igen och det är så där vemodigt igenkännande. Alla gånger jag checkat in på de här hotellen med samma meny och samma skoputsmaskiner. Men jag njuter och unna mig tom att ta det vita vinet i minibaren och insuper den sköna känslan.

Den svarta sexiga klänningen ligger på sängen och de höga klackarna är redo för att trampa barens parkettgolv. Och där kommer någon att vänta på mig.

Det här kan sluta hur som helst...

Inga kommentarer: