fredag 31 augusti 2012

Jag vill skriva om...

Det finns så mycket att skriva om och samtidigt ingenting. Det snurrar ord i mitt huvud hela tiden men de är inte tillräckligt stora för att fylla ett helt inlägg. Vissa saker skulle jag vilja prata med min älskling om. Vissa saker skulle jag vilja berätta eller förmedla till mina vänner och vissa saker är bara för mig själv och kanske bara behöver skrivas om. Men så vet jag inte i vilken ände jag ska börja eller så blir det inget tillfälle... och så stanna orden inom mig själv.

Jag skulle vilja skriva om hur mycket jag trivs på mitt jobb. Om hur mycket det är att göra och om den lediga tiden som blir lidande men att det känns okej ändå.
Jag skulle vilja skriva om hur mycket jag saknar mina vänner. Saknar besöken på favoritcafét eller söndagsmyset på spa.
Jag skulle vilja skriva om att kärleken fortfarande är lika stark men att mina läppar brinner av längtan av kyssar och det inte riktigt besvaras som jag vill.
Jag skulle vilja skriva om att jag njuter av att cykla hem i regnet på min lediga dag efter att ha tillbringat natten vid hans sida.
Jag skulle vilja skriva om hur kroppen saknar rörelse för att tiden inte räcker till men att jag vet att jag snart är där igen.
Jag skulle vilja skriva om hur skönt det är att hösten är på väg och hur mycket jag ser fram emot att få klä mig i tjocka strumpor och fina kjolar.
Jag skulle vilja skriva om hur annorlunda allt numera är från innan då kärleken bara gjorde ont. Att det numera blivit en vardag och att jag har sett honom både laga mat och vika tvätt. Och jag funderar på att jag vill hitta en väg så att inte kärleken också bli till vardag.
Jag vill skriva om allt jag vill göra hemma och allt det där som inte bli gjort. Om tvätten som inte blir tvättad och skåpen som behöver rensas ut.
Jag vill skriva om alla fina klänningar och skor jag har i garderoben som inte blivit använda på ett tag. Om att jag vill göra mig fin och känna glädje över det. 
Jag vill skriva om den där känslan att tiden inte räcker till. Om saknaden efter BARA OSS någon gång. Om att få stilla läpparnas brännande längtan, om att få rå om bara varandra och känna pirret i magen igen. Det är så mycket måsten och den där vardagen tar stor plats. 


Så många ord...

Idag är jag ledig och just nu njuter jag bara av DET!

Inga kommentarer: