torsdag 9 augusti 2012

Första dagen

Jag kliver på tåget klädd i dräkt och höga klackar på väg till Stockholm för två dagars butiksutbildning så att jag om nån vecka är redo att själv ta hand om två butiker med personal. I väskan ligger smörgåsar som min älskling gjort och jag njuter av att en stund senare få skölja ner de med dagens första kopp kaffe. Och jag tänker... just nu i denna stund är allt perfekt. Just nu har jag ingenting att klaga på och de enda skavanker jag kan komma på är de jag senare i det skakiga tåget med fast hand försöker sminka över. För annars är livet just nu bara så där bra som man önskar att det alltid var. Jag har ett nytt jobb och får jobba med sånt jag verkligen brinner för. Det dröjer inte länge nu förrän jag får börja instruera igen och jobbet på Friskis ger mig  massor av glädje och energi. Och så får jag äntligen efter många svårigheter vara tillsammans med mannen i mitt liv och det gör mig så otroligt lycklig och harmonisk.

Huvudet är tungt och det går bara runt av all information jag fått under min första dag men jag känner mig ganska nöjd och lugn i allt det där. Det känns rätt och jag längtar efter att få börja i mina egna butiker och få bita tag i allt det där jag saknat så. Få jobba. Få leda och motivera. Få ta hand om min personal och göra nytta igen. Gud så skönt.

Nu ska jag fortsätta njuta av att få bo på hotell igen. Det var länge sen och sist var det tillsammans med älsklingen. Tänk så många nätter vi tillbringat ihop på hotell. Jag trodde aldrig jag skulle sakna det... men det gör jag faktiskt ibland. Men i kväll somnar jag ensam i hotellsängen.

Godnatt på er!




Inga kommentarer: