lördag 18 augusti 2012

Om att skriva nya kapitel

Jag skriver nya kapitel hela tiden. Att få njuta av lediga helger igen är bara ett av alla. Att börja en lördagmorgon med spinning är ett annat och smaken av blodsmak i munnen smakar bättre än finaste chokladen. Äntligen känner jag att jag är på väg in i det normala igen och det är det bästa kapitel av de alla att få skriva. Jag behöver köpa en ny kalender för att kunna planera och få ihop allt jag vill göra. I den jag har slutar dagarna kl fyra och mina kommer numera att vara så mycket längre än så. Ska köpa en med fin pärm och med blått bläck ska jag pränta ner allt det där jag vill hinna göra.

På måndag lämnar jag allt vad introduktion och gå vid sidan heter och kliver in i min egen butik. Då är det skarpt läge och jag ska ensam styra mitt skepp. Det är mycket att tänka på och tunga bitar att ta tag i. Min mamma frågade mig om det inte bara räcker att tycka om skor. Jag önskar det var så för då skulle jag redan vara proffs på mitt jobb. Men jag tar en dag i taget. Andas och tar det lugnt. Till slut faller alla bitar på plats och allt går på rutin. Men det behöver jag inte tänka på förrän på måndag. Först ska jag fortsätta skriva nya kapitel och njuta av en ledig helg.

2 kommentarer:

oskrivnablad sa...

Njut ordentligt av helgen och ett stort lycka till på måndag :-)

Pettiwoman sa...

Tack snälla du =)

Kram