tisdag 21 augusti 2012

Coccosyogurt, prickikorvsmörgås och kaffe. Uppkrupen i soffan låter jag benen vila högt efter en lite för lång dag på hårt stengolv bland skohyllor och barnbidragstokiga småbarnsmammor. Och jag tänker att det här är det bästa med att ha fått börja jobba igen. Att få pusta ut hemma i den lugna vrån och njuta av att arbetsdagen är slut. Äntligen får jag känna den känslan igen.

Och det känns så väldigt mycket bättre den här gången. För även om jag var glad över det förra butikschefsjobbet och trodde att jag hamnat rätt så känns det här så mycket mera JAG. Och jag har en energi jag aldrig riktigt kände då. Här är mera att ta tag i och så mycket mer att göra och hålla reda på men jag känner redan nu att jag KAN. Jag behöver inte lära mig lika mycket svåra saker men däremot får jag känna på så mycket mer hur det är att vara chef. På gott och ont. Men gud så jag trivs med det. Jag har lärt mig en del sen sist och vissa saker den hårda vägen så nu är jag mer rustad.

Nu ska jag inte tjata om mer jobb men det uppfyller mig ju såklart en del just nu. Nu ska jag fortsätta att njuta av den lediga kvällen och snart kommer min älskling. Han har haft sitt första personalmöte som chef i kväll på sitt nya jobb så jag är nyfiken på hur det har gått för honom. Vi har inte setts på några dagar så nu är jag lite kramsugen så det ska bli mysigt att få ha honom hos mig igen.

Ha en trevlig kväll på er!

Inga kommentarer: