onsdag 22 augusti 2012

Det närmar sig höst

Det är inte bara på hyllorna i butiken som det märks att det närmar sig höst snart. Men det gör mig inget. Jag tycker både om skorna med tjock sula och den lite kallare tiden som snart är här. Jag tar vara på varje dag lite extra nu. Och jag fortsätter ett tag till med bara ben och klänningar som visar armarna men ser ändå fram emot att få ta på mig tjocka strumpor och några av de snygga stövlar vi fått in i butiken.

Jag tänker redan varje dag att det kommer att bli tråkigt att behöva lämna över och tillbaka butikerna i dess rätta händer sen när mitt vikariat är slut. Det dröjer minst ett år till. Kanske två. Men jag trivs redan så bra och känner verkligen hur rätt jag hamnat. Men det får jag ta då...

I morgon åker jag för tredje veckan i rad till Stockholm. Har jag tur hamnar jag på samma tåg hem som älsklingen för han befinner sig också där just nu för möte. Och på fredag har jag mitt första personalmöte så det behöver jag planera lite extra för. Men det känns bra. Väldigt bra...

Nu är det natten...


2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag längtar också efter hösten. Nystart och ny energi men även att man får vara inomhus om man vill..

Pettiwoman sa...

Preciiiis =)
Inget dåligt samvete för att man sitter inne och kurar =)

Kram