torsdag 2 augusti 2012

En sån där torsdag

Allt blir bara snurr som jag skriver och jag raderar och försöker igen för idag är en sån där torsdag då saker inte blir som jag tänkt mig men ändå liksom blir bra till slut. En röd klänning som inte skulle få vara med längre men som nu är insydd och ska få följa med mig på bröllop på lördag. En hund som fick följa med både till jobbet och till krogen i kväll och jag som bara skulle hem och lägga mig i soffan.

Jag tänker när jag parerar de höga klackarna på de ojämna stenplattorna på väg till toaletten att jag gillade det inte ens när jag var singel. Att vara på krogen alltså. Jag hade hunden med mig ibland då också för det var alltid nån som kom fram och ville klappa. Ja hunden alltså.
Nu sitter jag mest med vinglaset i handen och förstrött tittar ut över folkhavet och undrar lite vad jag gör där. Men är det sommar och det inte regnar och man har en väninna som vill gå ut och titta på lite folk då följer man med och hoppas för hennes skull att det finns något fint att titta på. 

Jag vill inte tjata... men jo... jag saknar min älskling. 
I morgon ska vi på bio med pojkarna.
Jag ser verkligen fram emot det...

Godnatt och over and out!

Inga kommentarer: