måndag 6 augusti 2012

I nöd och lust


Det går inte att prata om bröllop utan att nämna kärlek. Och det bröllopet jag och min älskling var på i helgen var väldigt vackert och kärleksfullt. Inte minst för att brudparet var så lyckliga utan även för att mitt hjärta höll på att sprängas av kärlek i mitt bröst varje gång jag mötte min älsklings blick. Jag kunde inte ha haft en bättre bordskavaljer än honom och vi hade det så otroligt mysigt och trevligt ihop.

Jag höll ett tal och sjöng för brudparet och jag talade om för dem att jag önskade mig detsamma av dem på mitt bröllop. Om jag nu får något bröllop någon gång vill säga men jag kan åtminstone med handen på hjärtat säga att det är första gången i mitt liv som jag har en man som har väckt de tankarna hos mig. Jag älskar honom bara mer och mer för varje dag som går och för varje liten motgång och liten strid vi lyckas rida ut känns det som om jag kommer honom närmare. För det är ju som sagt som prästen säger...

I nöd och lust... 

Inga kommentarer: