tisdag 7 augusti 2012

Regndag = städdag

När det ringer på dörren och jag fortfarande ligger yrvaken i sängen får jag äntligen en anledning att ta min trötta kropp från sovrummet. Annars hade jag gärna legat kvar en stund till. Men det är inte speciellt kul att behöva släppa in tre hantverkare till en lägenhet som ser ut som något socialen skulle gilla att sätta tänderna i. Att jag själv ser ut som något misslyckat vetenskapsexperiment gör mig inget men att behöva visa upp mitt enormt stökiga hem STÖR MIG!!

Så... idag får det bli en städdag och jag har tur med vädret för det är som det varit resten av den här sommaren... alltså SKIT! Har fått i mig frukost, hunden är rastad och kaffet är uppdrucket så nu finns det liksom inget mer som står i vägen för att ta tag i saneringen av det hem som ligger under alla de klädhögar jag får hoppa över för att ta mig mellan rummen. 

Alltså... den som ser mig inne på Facebook eller ser att jag skriver ett blogginlägg som INTE handlar om att jag städat klart eller ser mig ladda upp en bild på instagram som INTE visar en nystädad lägenhet ger jag full frihet att sätta en kula i pannan på mig. 

Nuskajagstädapusshej...

2 kommentarer:

Lisette sa...

Oh! Har du även instagram?! :) jag som slaviskt följer dig hade uppskattat ifall jag även kunde få följa dig där :) Om du tycker att detta känns ok adda gärna mig, Silverfina. Jag hoppas vi "ses" ;) kram

Christel sa...

Jag väntade mig nästan ett "stör moments-inlägg" men det verkar ju som att du varit duktig! ;-)

Och du, så himla fina ni är i inlägget under. Ett jättefint par!