söndag 2 september 2012

För kropp och själ

Vi har beställt bord Azita och jag men på vår favoritrestaurang var det fullt så vi får nöja oss med ett betydligt sämre alternativ ska det visa sig när vi får in varmrätten. Jag borde klaga på den trista maten men är inte på humör för att göra det besvärligt för den stackars servetrisen. 
Vi skålar i vin och försöker ha det så trevligt det går trots dålig mat så när vinet är uppdrucket lämnar vi och går vidare. Vi får bord på favoritrestaurangen så där tar vi deserten och jag får njuta av en likör till kaffet. 

Klockan är inte ens midnatt när vi bryter upp och jag är glad när jag får sätta mig i taxin hem till älsklingen och myser när jag får krypa ner brevid honom. Det är skönt att ha honom som väntar hemma efter en kväll på krogen och inte längre behöva tillhöra de där vilsna och sökande själarna som behöver gå hem och sova ensamma. Man kan säga att det är det som är det bästa med att gå på krogen numera.

Idag har varit en sån där söndag som vi ofta brukade ha förut Azita och jag när vi tillbringade timmar på SPA. Jag har inte varit där sen tiden då jag mådde så fruktansvärt dåligt och jag och pappa var där. Den där helgen då han var hos mig för att ta hand om sin svaga dotter. Idag mår jag bra igen och kunde njuta av det där härliga bubbelbadet. Nu är kroppen len och själen mjuk och jag är sådär extra kramvänlig men jag får vänta till i morgon med att kramas med älsklingen. 

Hoppas ni haft en bra helg!

Inga kommentarer: