tisdag 11 september 2012

Mjuka droppar

Långa dagar. Somnar i soffan framför tv:n och jag varken vill eller orkar göra något annat när jag kommer hem på kvällen. Idag ringer alarmet högre och längre än vanligt och ögonen vill liksom inte riktigt öppna sig och kroppen känns ovanligt tung. Funderar i några minuter på om jag inte ska stanna hemma och bara strunta i allt ansvar och i allt vad plikter heter. Men jag är ansvarsfull nog att ta mig upp från sängen och innan klockan är åtta är jag åter på jobbet. Jag har tur som hela tiden har fullt upp med allt vad det innebär att vara chef så dagarna liksom flyger fram och när elva timmar gått kan jag låsa de stora glasdörrarna och bege mig hemåt igen.

Det är varmt ute. En sån där härlig och frisk sensommarvärme. Och precis när jag kliver på cykeln börjar det regna. Små ljumma droppar som landar mjukt på mina kinder och jag känner att jag skulle vilja vara kvar en stund i det där. Har alltid älskat regn. Det känns renande och lugnande på något sätt och jag behöver det där lugna. Tiden rusar iväg så fort om dagarna och jag håller hela tiden ett ganska högt tempo så när jag väl kommer hem kan det ta en stund att varva ner. Har svårt att landa liksom. Så de där ljumma mjuka regndropparna är precis vad jag behöver på vägen hem. 

Och så landar jag där igen. I soffan. Trött men ganska nöjd. 




4 kommentarer:

anagoesbananas. sa...

Heja du! <3

Miss Upsey Daisy sa...

Det är svårt det där när man jobbar för mycket för att träna och blir trött och så blir man ännu tröttare och orkar ännu mindre träna...

Pettiwoman sa...

Ja precis så är det =)
Men idag tvingade jag mig iväg och tränade =)

Kram på er!!

Svenskt Stål sa...

Jag tycker det är alldeles för lite bilder på dig i bloggen!