fredag 7 september 2012

Fredagsresa

Det börjar bli välbekant nu. Jag kan den där sträckan utan och innan och jag vet exakt hur kaffet i bistron smakar men jag har inget emot att få ta dagens första kopp på resande fot. Inte alls. Men helst vill jag sitta själv. Inte ha någon annan brevid utan vill krypa in i min egen lilla svär och bara få vara liksom. Det blir en slags lugnande ritual det där med att få vakna till liv av tågets mekaniska dunkande. Att få gnugga sömnen ur ögonen och lägga make-upen vid det dåliga ljuset inne på tågtoaletten. 

Jag vet inte riktigt hur många möten jag varit på nu men det har varit minst ett varje vecka sen jag började det nya jobbet. Men det gör mig som sagt inget. Jag njuter ju av stunden på tåget och så givetvis gillar jag att jag får en stund till att gå omkring på Stockholms shoppingstråk. Och nån gång ibland får nåt fint från butikerna följa med mig hem till Gävle. 

Trevlig helg på er!



2 kommentarer:

anagoesbananas. sa...

Trevlig helg <3 Och härligt att det nya jobbet verkar passa dig så bra! :)

Pettiwoman sa...

Tack vännen och kul att se dig här igen =)

Kram på dig!