söndag 23 september 2012

SAY WHAT!!

Att vi pratar helt olika språk det vet vi ju redan. Att den stora gåtan med manligt och kvinnligt aldrig kommer att lösas har vi väl liksom bara fått acceptera. Vet inte om jag är mer romantisk av mig än någon annan kvinna eller om han är mer oromantisk än någon annan man. Vi är nog mest som kvinnor och män i största allmänhet. Visst, det är mest jag som kommer med små presenter och jag har säkert mer behov av tuttinutt än vad han har. Och jag är nog knappast ensam om att smådrömma om lite mer uppvaktning från min man utan så är det nog för de flesta tjejer. 

Därför kan jag inte låta bli att smålee lite åt hur det kan dra iväg i min fantasi ibland...


Vi ligger och myser efter en härlig stund av diverse barnförbjudna aktiviteter. De stunderna är få numera så jag myser givetvis lite extra och kan inte låta bli att påpeka detta...

Jag: - Gud så mysigt älskling.
Han: - Aa, två gånger också. Det är inte ofta det händer.
Jag: - Nä älskling. Vi har ju inte tid så ofta längre.
Han: -Nää
Jag: -Vi måste ta oss tid oftare.
Han: - Aa... vet du vad jag skulle vilja....

Här drar mina tankar iväg och jag hör i mitt huvud hur han kommer att säga att han vill vi ska boka en hotellnatt för att bara ha det mysigt vi två, eller hur vi ska ligga kvar i sängen hela dagen och bara älska eller att han vill smörja in hela min kropp med sylt och,...

Han: - Jag skulle vilja ha lite mer kaffe..., och så böjer han sig ner på golvet och plockar upp kaffekoppen och räcker den till mig.
RIDÅ!!!!

Kalla det manligt och kvinnligt eller att jag är utsvulten på uppvaktning, inte fan vet jag. Och trots den djupdykningen så lyckas jag en gång till...

Han: - Jobbar du på torsdag eller är du ledig? Jag åker ju iväg då på eftermiddan.

Ahaa, tänker jag. Han ska åka iväg och vara borta ett par nätter och vill ju givetvis ha lite kvalitetstid med mig innan...

Jag: - Jahaa, du vill jag ska vara ledig menar du?

Känner hur jag ler inombords och ser framför mig hur vi myser bara vi två och ägnar oss åt diverse barnförbjudna saker och bara rår om varandra innan vi skiljs åt på perongen när han ska ge sig iväg...

Han: - Ja... jag tänkte du kunde hjälpa mig att rensa ut i garaget då!!
RIDÅ IGEEEN!!!

Som sagt... kvinnor är från Venus och män från Mars!

5 kommentarer:

Kramaren sa...

P.
Det måste finnas en planet där emellan.
Min planet.

Pettiwoman sa...

Fungerar det annorlunda på din planet =)

Kram vännen!

Kramaren sa...

P.
På min planet är romantik grundlag.
Kärleksgåvor likaså.
Särskilt de små.
Oväntade.

Pettiwoman sa...

Kanske kan skicka honom till din planet för lite utbildning :))

Svanka sa...

Varje gång ridån går ner och man står där i mörkret med ett stort leende- då vet man att det inte spelar någon roll vilken planet man kommer ifrån.
Män från Mars, kvinnor från Venus- så sant så sant, men vi lever ju här och nu tillsammans på Tellus.