lördag 22 september 2012

Om att råda bot på det onda

Fem dagar av molande huvudvärk och lika många dagars kämpande för att få saker och ting gjort trots ett dunkande huvud. Det har bara resulterat i strul för det är inte lätt att tänka klart när det bara flimrar för ögonen. Istället för att beställa tre tusen i växel lägger jag till några nollor och vi får istället trettio tusen och det är inte alls tillåtet med så mycket i växel. Jag försöker bota det onda med kaffe men glömmer att ställa kannan i bryggaren och allt kaffe hamnar istället över hela personalrummet. Så på den femte dagen av smärta bestämmer jag mig för att hålla mig hemma. EN DAG hemma och jag får dåligt samvete trots att jag jobbar mer timmar redan än vad jag borde.

I går var jag tillbaka på jobbet men värken satt där i bakhuvudet och gnagde. Finns inget som kan tära på en som huvudvärk. Så jag unnade mig helt enkelt en tid för ansiktsbehandling och gud så jag njöt. Inte bara av att priset var av den snälla sorten utan det var så gudomligt skönt att få bli ompysslad, rengjord och masserad. Jag fick bita mig i tungan för att inte stöna högt av njutning.

Har ni aldrig varit på en ansiktsbehandling så tycker jag genast ni ska pröva det. Inte bara för att det är så gudomligt skönt utan för att hyn behöver en riktig utrensning ibland och när man börjar bli så gammal som jag så är det också väldigt viktigt att ta hand lite extra om lilla ansiktet.

Nu är jag len som en babyröv...

Inga kommentarer: