söndag 16 september 2012

Väntar på dagen

Morgonruffset och jag väntar på dagen. Nu sitter vi här liksom fast i soffan och resterna av frukosten står kvar på vardagsrumsbordet. Jag fick känna på det underbara vädret som lever sitt eget lilla liv utanför fönstret på den korta morgonpromenaden vi två trötthögar tog tidigt i morse. Ja alltså jag och hunden. Nu har han gömt sig under sängen som vanligt och jag själv väntar på att min underbara vän ska komma och sparka igång mig. Azita och jag ska byta lite tjänster idag. Jag hjälper henne med skrivande till olika ändamål och hon... ger mig en spark i röven kan man säga. Så... det ska bli lite städat här hemma och ja... döm mig gärna men jag kommer fan inte igång själv ibland. Då är det bra att ha lite sällskap. Ha någon som liksom övervakar att jag inte hamnar i soffan när jag tycker att det börjar bli långtråkigt med dammtrasan.

Mer då? Jo senare i eftermiddag är det plikten på Friskis som kallar. Kommer på att jag jobbar sju dagar i veckan just nu även om en del av det är helt frivilligt. Men jobbet på Friskis är ju mer av den sociala sorten och inget som är direkt ansträngande utan mest trevligt. Sen avslutar jag med att vara med på ett step-pass så jag tycker nog att jag kommer göra en hel del nytta idag. Städa, jobba och träna.

Mer då? Tja... tycker det var länge sen jag skrev nåt snuskigt här så jag tänker tala om att jag längtar efter att få kramas naken med min älskling. Inte blivit mycket snuskande alls denna vecka så nu kommer jag KRÄVA att vi ska hångla loss rejält i veckan nu när han inte har barnen. Men i kväll ger jag honom ledigt för att hinna vila upp sig efter alla pappaplikter i en veckas tid men sen är det dags att ikläda sig rollen som min heta älskare. Mmmm... vad jag längtar!!

Inga kommentarer: