fredag 14 september 2012

En fredag

Vi dör "den lilla döden" i soffan båda två när vi kommer hem. Jag har slutat tidigare än vad jag brukar men får inte mer uträttat för det. Hade tankar på tvätten, de smutsiga kopparna i diskhon och dammsugaren var inblandad någonstans där också men nää. Var är den där energin jag så väl behöver? Kanske tog den slut där efter step-passet jag faktiskt tog mig till på lunchen idag när jag unnade mig en extra stunds ledigt. 

Jag behöver all träning jag kan få just nu. Det tjocka kompendiet ligger på vardagsrumsbordet och vittnar om att nu är det inte långt kvar tills jag åker på två helgers utbildning. Den där utbildningen jag måste gå trots alla mina år som instruktör. Men det gör mig inget. Ser fram emot allt nytt att lära, alla nya människor att träffa och två helger fullspäckade med träning. Så snart är det dags att äntligen få börja instruera igen.

Det är långa dagar. Långa veckor och personalen säger förvånat att de inte är van vid att chefen jobbar helger och absolut inte varje helg som jag gjort nu. Det går ett tag men sen måste jag försöka leva ett normalt liv. Saknar mina vänner. Saknar att ha energi kvar efter jobbet. Snart...

Så saknar jag mamma. Hör du det mamma lilla. Skulle vilja ha hit dig här en helg. Ha en sån där tjejhelg som vi brukade ha innan när du brukade ta en tripp ensam till din förstfödda. Skulle vara så mysigt. Det skulle vi behöva både du och jag tror jag.
Så kom hit nu. Sätt dig på flyget =)


Inga kommentarer: