måndag 1 augusti 2011

Om att börja dagen!

Jag försöker lära mig det där med att själv bestämma hur jag ska må. Att försöka hitta mjukheten i bröstet även om den inte finns där när jag vaknar. Så jag gör sånt som är bra för mig. Ta hand om mig själv. Är snäll mot mig själv och försöker att ta vara på tiden och göra något bra av den. Så jag börjar dagen med en lång promenad och äter min frukost på ett café i parken. Det spelar ingen roll att det kostar en halv förmögenhet för jag är värd det.

Andas in. Andas ut och försöker bara ta in lugnet. Placera det innanför bröstbenet och låter det få ro där. Njuter av solens strålar som försöker tränga sig fram mellan de envisa molnen. Som för att nå fram till mig och fylla mig med den där värmen jag så väl behöver.

Det är okej att vara ensam där. Med mig själv. För jag tror jag lyckades med det där att bestämma hur jag ska må och idag började jag dagen med att vara snäll mot mig själv.

Så nu ska jag fortsätta den här dagen med att må bra och vara snäll mot mig själv!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du lät mig fortsätta ta del av ditt skrivande och dina tankar och liv :)

klasse

Pettiwoman sa...

Vad vore jag utan mina läsare :)

Kram