lördag 13 augusti 2011

En fullspäckad dag

En lång dag. Och så mycket gjort. Saker som gör mig glad och mjuk. Som att få naglarna fixade av klokaste Paula som inte bara gör mina naglar fina utan låter mig få prata av mig eller sitter tyst när jag inte är på humör för samtal. Ett besök hos min kiropraktor som med hårda händer löser upp knutar i både kropp och själ. Och idag fick han mig att gråta när han berättade att hans älskade fått bröstcancer. Då kände jag ett uns av dåligt samvete över att jag mår dåligt som egentligen har ett fint och rikt liv och vaknar frisk varje dag.

Jag lämnade honom mör i kroppen och med rödgråtna ögon men ändå med gott mod. Hämtade upp Cicci och vi åkte och avnjöt en sen lunch på en varm och solig uteservering i finaste Hemlingby där vi sög i oss av de snart sista solstrålarna.

Sen fick jag äntligen träffa mina älskade M&M tillsammans igen. Så länge sen det var vi tre bara. Mattias har ju numera fullt upp med att vara pappa till lilla Sigrid men idag tog han sig tid. Har saknat de så.

Och i kväll har jag avslutat denna fredagkväll med bio med Cicci och två kollegor till henne och vi satt uppkrupna i en varsin soffa med chips, popcorn och 3D-glasen på.

Jag har ingenting att klaga på denna dag!

8 kommentarer:

Tänkarsmurfen sa...

Låter som en riktigt trevlig dag det där, hoppas du får en lika bra helg. :)

Anonym sa...

Låter som en helt ljuvlig dag :D...var glad att du har så fina vänner :)

Anna sa...

Äh men vad såg ni då? Jag ska äntligen få se Bridesmaids i morgon, can't wait!

Pettiwoman sa...

Det hoppas jag också Skalli!

Jag är otroligt tacksam över alla fina vänner jag har :o)

Vi såg Captain America. Den var helt okej :o)

Kram på er!

Anonym sa...

Jag befinner mig i en identisk situation som du gjort/gör. Hur kommer jag i kontakt med dig? Vill inte lämna ut min mailadress här, men likheterna i våra berättelser är slående och jag skulle gärna prata med dig.

Pettiwoman sa...

Du kan maila mig på pettiwoman@live.se

Kram

Lena sa...

Att varje dag få vakna upp och vara frisk, att man är FULLT funktionsduglig, tar man alldeles för givet. Man vet ju hur jobbigt det är att bara ha en liten förkylning - man borde vara gladare för sin hälsa än man är. Kärlek, goda vänner och hälsa - det är livet de se =). Du har alla tre! Kram på dig!

Pettiwoman sa...

Lena jag försöker verkligen att vara tacksam över det och inte låta det där mörkret ha så hårt grepp om mig!

Kram