söndag 14 augusti 2011

Att njuta av allt det fina

De har hållt sig borta... tårarna. Och den där klumpen i bröstet... eller i magen har vett att hålla sig borta långa stunder. Ibland sitter den där, gnager och vältrar sig i magtrakten men så kan den slumra till långa stunder. Och det är då jag passar på att njuta. Av att få vara med fina vänner som Cicci, ligga på en varm strand och skratta åt våra fina killar när de busar runt i gräset (ja, våra hundar alltså), att fika under små söta parasoller på ett mysigt cafe i lummig skog där vi inte kan bestämma oss för om vi ska ha räkmacka eller köttbullesmörgås. Sen avslutar vi kvällen i hennes mysiga soffa med att dela en pizza och se en underbar film som man bara inte kan låta bli att älska. Har ni inte sett den så se den,... Burlesque! Underbar film och mycket ögongodis.

Så de håller sig borta. Tårarna och klumpen i bröstet... eller i magen. Och därför ska jag fortsätta att njuta medan den slumrar en stund. Idag blir en dag i hemmets tecken. Vi ska åka och njuta av massa heminredningsprylar och jag ska köpa en ny tavla. Sen blir det att pyssla om mitt lilla bo. Sånt där som är bra för själen. Pysselterapi!

Hoppas ni får en skön söndag!

2 kommentarer:

Tänkarsmurfen sa...

Vad roligt att höra vännen.
Var och kikade efter er på stranden, men hittade inte på er så jag vände hemåt igen.

Pettiwoman sa...

Så synd vi missade dig vännen!

Massa kramar!