tisdag 19 februari 2019

Måndag....

Jag vet att det inte är måndag idag men igår var det mer måndag än vanligt. En sån där dag man vill ska ta slut fort. Jag har fortfarande inte tillräckligt med energi för att ta tag i de där sakerna jag vet jag skulle må så mycket bättre av. Och jag var själv i butiken förutom min praktikant. Och jag som behövde få prata av mig. Men praktikanterna jag har lär sig åtminstone att göra gott kaffe trots att det inte  dricker själva. Var är det för fel på dagens ungdomar som inte dricker  kaffe.

Och plötsligt står exet i dörren. Och jag blir förvånad... och glad så jag kramar om honom hårt... och länge. Jag tror han håller om mig med en arm.... känns svalt. Och så luktar han konstigt. Han har bytt ut parfymen han alltid fick av mig och som jag numera förknippar med honom. Men denna doften... det är bara fel... jag tycker inte alls om den men det är nya tider nu säger han. Ja det är ju det och hela dagen känner jag doften kvar på min kavaj och nej... jag gillar den inte alls.

Jag är trött när jag kommer hem och jag har fortfarande huvudvärk sen de där glasen vin för mycket i lördags. Två dagars huvudvärk för en trevlig kväll. Så ovärt. Orkar inte laga mat så jag äter upp de sista godisbitarna i skålen. Så jävla tragisk jag känner mig då. Börjar sträcktitta på Bonusfamiljen på svt play. Ser hela säsong ett och plötsligt är klockan tre på natten...

Inga kommentarer: