lördag 16 februari 2019

Kompisen...

Sist vi hördes hade han druckit det te jag blandat själv och säljer i butiken. Han anser sig själv som te-expert så när han skriver... - Jag är ett fan av ditt te, så antar jag att det är ett bra betyg.

Vi skriver om ditt o datt.... om pensionsförsäkringar och inredning och om hans möbler som skulle komma i veckan. De han ville jag skulle komma o titta på. Vi sitter i en varsin ände av stan och dricker vin och det sista vi skriver till varandra är godnatt och skål. Det var i onsdags kväll. Sen ville inte jag höra av mig mer. Så jag har varit tyst... inte velat tänka på att han är fin men att jag bara är en "kompis" för honom.

Plötsligt står det "Skål" på hans messenger och jag svarar "skål på dig du". Han berättar att möblerna inte kommit och så tackar han för draperiet jag också fixade åt honom när jag ändå höll på med hans gardiner. Så lite svarar jag...

Han är verkligen.... så himla fin... men tja....

Inga kommentarer: